”Jag är för känslig för den här världen. Min kropp jobbar emot mig och mitt huvud går ständigt på högvarv. Antingen känner jag alldeles för mycket eller ingenting alls. Men det är inte bara en svaghet, utan också min styrka. Att både kunna leva på ytan och samtidigt djupt inne i min egen bubbla.

Latest Posts


  • Blinka lilla stjärna där.

    Jag ler ut i mörkret där jag ligger på marken med ansiktet svängt mot himlen. Där uppe, högt där uppe gnistrar små glänsande kristaller. Tusentals, ja miljontals små stjärnor blinkar mot mig från den mörka himlen. En lång stund ligger… Continue reading

    Blinka lilla stjärna där.
  • Stunden är här och nu.

    Ännu en gång har snön bäddat in vår värld i ett mjukt täcke. En del kanske suckar och muttrar över våren som hade börjat kännas i luften medan andra gläds över att vintern dröjer än ett tag. Själv mötte jag… Continue reading

    Stunden är här och nu.
  • Berg- och dalbana

    Livet är som en berg- och dalbana. Ibland går det uppför, ibland nerför. Även om den första stora uppförsbacken kan tyckas oändligt lång, vet vi ju alla att den behövs i början för att berg- och dalbana ska kunna fylla sin funktion. Utan backen skulle… Continue reading